Support
Navolgende instructievideo’s behandelen de registratie en het gebruik van de Fidesque-App. Meer specifieke vragen zijn opgenomen in de sectie “Veel gestelde vragen”.
Activeren
Na het downloaden van de Fidesque-App dient u het gewenste Fidesque-account te activeren voor gebruik op uw telefoon. Bekijk de instructie in navolgende video.
Genereren response
Zodra uw Fidesque-account geactiveerd is op uw telefoon kunt deze gebruiken voor het genereren van de response.
Veel gestelde vragen:
PIN vergeten
Indien u de PIN-code bent vergeten kunt middels gebruik van de knop ‘PIN vergeten’ een nieuwe PIN-code aanvragen. Deze wordt u toegezonden aan het E-mailadres waarmee u de Fidesque-App heeft geactiveerd. Het advies is om op een later moment die PIN-code weer te wijzigen naar uw eigen inzicht.
PIN-code wijzigen
Vanuit het scherm met geactiveerde accounts in de App kunt u kiezen voor ‘Wijzigen PIN-code’. Na invoer van de oude PIN-code voert u de nieuwe gewenste PIN-code in en herhaalt die.
Minimale versie OS voor iOS en Android
Voor gebruik op iPhone/iPad is minimaal iOS versie 8.0 noodzakelijk. Op Android devices dient minimaal versie 6.0.0 beschikbaar te zijn.
Melding: Activatiecode is verlopen
Om veiligheidsredenen is de activatiecode die u wordt toegezonden slechts een beperkte tijd geldig. Indien de geldigheid verlopen is kunt middels de knop ‘Opnieuw’ een nieuwe activatiecode aanvragen welke dan wordt toegezonden per mail.
Melding: Kan niet inloggen met challenge/response
De response code welke wordt gegenereerd kent om veiligheidsredenen een beperkte geldigheidsduur. Indien deze verlopen is kunt u een nieuwe code opvragen.
Een tweede mogelijkheid kan zijn dat uw toestel binnen de webomgeving geblokkeerd is voor gebruik.
Moet ik online zijn om de App te kunnen gebruiken?
Nee, alleen voor installatie en activatie van de App en/of extra accounts is een verbinding met internet noodzakelijk. Nadat een account is geactiveerd kunt u de challenge/response functie ook offline gebruiken. Periodiek zal wel getracht worden verbinding te maken met de backoffice om uw account te verifiëren. Indien dit proces voor langere tijd niet kan worden uitgevoerd zal uw Fidesque-App tijdelijk blokkeren totdat er weer een connectie is geweest.
Een extra Fidesque-Id activeren op dezelfde telefoon
Kies in het scherm met geactiveerde accounts in de App voor ‘Account toevoegen’. Na invoer van het betreffende Fidesque-Id en het bijbehorende E-mailadres zal een activatieproces worden gestart. Na succesvolle afronding wordt het extra account beschikbaar in de lijst in de Fidesque-App.
Kan ik hetzelfde Fidesque-Id activeren op meerdere devices
Ja dat is mogelijk (en zonder aanvullende kosten). Activeer de App op het andere device en doorloop de reguliere aanmeldprocedure.
Afbeelding van mijn profiel wijzigen
Er zijn twee opties om deze afbeelding te wijzigen.
- Via uw telefoon kiest u na selectie van het gewenste account voor ‘Profiel’ waarna de afbeelding kunt wijzigen met een afbeelding vanuit uw bibliotheek of een foto kunt maken die ervoor gebruikt kan worden.
- De tweede optie is om op een pc in te loggen op uw persoonlijke account op my.fidesque.com. Aan de linkerzijde heeft u daar ook de mogelijkheid een afbeelding te selecteren danwel een standaard afbeelding te gebruiken.
Mijn account voor gebruik op de App blokkeren of verwijderen
Indien u uw account wilt blokkeren of verwijderen kan dat zowel via de App als via my.fidesque.com.
- Via uw telefoon kiest u na selectie van het gewenste account voor ‘Verwijder account’ of ‘Blokkeer account’ waarna na bevestiging die actie wordt uitgevoerd.
- De tweede optie is om op een pc in te loggen op uw persoonlijke account op my.fidesque.com. Links onderin kunt u bij Authenticatie Modus kiezen voor ‘App’ en dan komt de lijst met gelinkte devices in beeld waarbij u het gewenste apparaat kunt blokkeren en vervolgens eventueel verwijderen.LET OP: Indien u de Fidesque-App van uw telefoon verwijderd stopt daarmee niet automatisch uw account voor gebruik van de App. Indien u dit volledig wilt stoppen dient u daarvoor in te loggen op my.fidesque.com en onder profielfoto te kiezen voor de optie ‘App-abonnement beëindigen’.