Fidesque introduceert 29 februari een vernieuwde gebruikersinterface

Hieronder kunt u kennis maken met de vernieuwde gebruikersinterface.

Inloggen met Fidesque

Met Fidesque kunt u gebruik blijven maken van de verschillende methoden om in te loggen. Hieronder maakt u kennis met de verschillende inlogschermen:

Stap 1: Gebruikersnaam

Voer uw gebruikersnaam / OpenID in

Stap 2: Selecteer uw inlogmethode

Wanneer u beschikt over meerdere inlogmethoden selecteert u de gewenste inlogmethode.

U kunt deze voorkeur onthouden voor de volgende keer dat u inlogt.

Stap 3: Wachtwoord / respons invoeren

Afhankelijk van de inlogmethode kunt u het wachtwoord of de respons invoeren

Wachtwoordherstel in Fidesque

Wanneer u gebruik maakt van de methode om met een wachtwoord in te loggen kunt u via onderstaande stappen uw wachtwoord herstellen wanneer u dit vergeten bent:

Stap 1: Kies “Wachtwoord vergeten”

Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent kunt u via deze optie uw wachtwoord opnieuw instellen.

Stap 2: Voer de bevestigingscode in

U ontvangt via mail een verificatiecode welke u hier invoert.

De mail wordt verzonden naar het mailadres dat u bij het aanmaken van uw account hebt opgegeven.

Stap 3: Nieuw wachtwoord invoeren

Wanneer u de juiste verificatiecode heeft ingevoerd kunt u uw nieuw gekozen wachtwoord invoeren en bevestigen.

Nieuw Fidesque account

Door het onderstaande stappenplan te volgen kunt u een nieuw account aanmaken

Stap 1: Invoeren gegevens

Om een account aan te maken hebben wij een aantal gegevens van u nodig zoals uw volledige naam, een geldig mailadres, mobiele telefoonnummer (wij gebruiken dit in de toekomst voor een nieuwe loginmethode) en uw (zelf gekozen) gebruikersnaam

Stap 2: Voer de bevestigingscode in

U ontvangt via mail een verificatiecode welke u hier invoert.

De mail wordt verzonden naar het mailadres dat u in het vorige scherm hebt opgegeven.

Stap 3: Nieuw wachtwoord invoeren

Wanneer u de juiste verificatiecode heeft ingevoerd kunt u uw nieuw gekozen wachtwoord invoeren en bevestigen.

Wanneer u voor het dagelijkse gebruik een veilige inlogmethode wilt toevoegen kunt u na deze stap gebruik gaan maken van de Fidesque app waarmee 2-staps authenticatie mogelijk wordt.

Veel gestelde vragen:

Ik heb geen verificatiemail ontvangen

Wanneer u kiest om uw wachtwoord te herstellen of een account aanmaakt sturen wij u, naar het bij ons bekende mailadres, een mail met een verificatiecode. Dit kan soms enkele minuten duren.

Wanneer u deze mail niet ontvangt adviseren wij u eerst uw spam- / Ongewenste mailbox na te kijken. Mogelijk is de mail verplaatst naar deze map. Mocht de mail desondanks niet aankomen dan kunt u vanuit het scherm een nieuwe mail versturen.

Mijn geregistreerde mailadres klopt niet (meer)

Het kan voorkomen dat in het verleden een verkeerd mailadres is vastgelegd bij uw account of dat uw mailadres is gewijzigd. In een dergelijke situatie kunt u uw wachtwoord niet herstellen via de beschreven procedure.

Neem in deze situatie contact op met de helpdesk via support@fidesque.nl of bel +31 (0)413 880402. Om te voorkomen dat uw account misbruikt wordt kunnen wij u om aanvullende informatie vragen.

Ik kan niet inloggen omdat mij code of wachtwoord niet wordt geaccepteerd

Wanneer je gebruik maakte van alleen de pas/paslezer om in te loggen en deze is gewijzigd naar de Fidesque App of een wachtwoord dien je eerst de login methode te wijzigen om succesvol in te kunnen loggen.

In het scherm om uw respons of wachtwoord in te voeren kunt u gebruik maken van de optie “Wijzig inlogmethode” om de juiste invoer te selecteren.

Waarom willen jullie mijn mobiele nummer weten?

Wanneer wij uw mobiele nummer weten kunnen wij dit gebruiken wanneer u contact opneemt met support om bijvoorbeeld uw identiteit te verifiëren. Daarnaast werken wij aan verbetering van de authenticatie methoden. Hiervoor kan in de toekomst uw mobiele nummer noodzakelijk zijn.

Heeft u aanvullende vragen neem dan gerust contact op met afdeling support. Tel: 0413-880402